Handelsbetingelser


Disse betingelser er gældende for al handel med Omlet. Læs dem venligst grundigt igennem inden du gennemfører din ordre og udskriv en kopi, du kan referere til i fremtiden.

1 Generelle oplysninger

Omlet Ltd
Tuthill Park
Wardington
Banbury
Oxfordshire
OX17 1RR
Storbritannien

CVR-nr.: GB837 1064 36

E-mail adresse: info@omlet.dk

Tlf.: (+45) 89 87 06 83

2 Varsel om ændringer

2.1 Fra tid til anden kan der, uden varsel, forekomme ændringer i handelsbetingelserne. Alle sådanne ændringer vil være gældende for efterfølgende ordrer.

3 Ordrer

3.1 For at bestille en vare på skal du enten:

  • Følge bestillingsproceduren på Omlets hjemmeside, eller
  • Tale med en af Omlets medarbejdere ved at ringe til os på ovenstående telefonnummer.

3.2 Ved at afgive en ordre hos Omlet forpligtiger du dig til at betale den fulde pris for den bestilte vare, så snart ordren er gennemført.

3.3 Det er dit ansvar at sørge for, at alle de oplysninger, du giver Omlet, er sandfærdige og nøjagtige. Det indebærer også de oplysninger gemt i vores system, som anvendes i gennemførelsen af din ordre. Du kan opdatere dine oplysninger ved at logge ind på din konto. Omlet er ikke ansvarlig for noget tab eller nogen ulejlighed forårsaget direkte eller indirekte pga. forkerte oplysninger, som du har givet os.

3.4 Hvis du betaler via PayPal, skal du sørge for, at alle oplysninger på din PayPal konto er korrekte og nøjagtige, da denne information kan blive anvendt under behandling og levering af din ordre. Hvis du betaler via PayPal Checkout, accepterer du samtidig, at vi må levere din ordre til leveringsadressen, du har angivet under Paypal Checkout.

3.5 Alle varer forbliver Omlets ejendom indtil, ordren er gennemført, og vi har modtaget fuld betaling for alle dele af din ordre, inklusiv leveringsudgifter og eventuelt tillægsgebyrer.

3.6 Varerne er dit ansvar fra det øjeblik, du eller din udnævnte repræsentant (inklusiv tredjeparts kurerer arrangeret af dig selv) kommer i fysisk besiddelse af varerne.

4 Kommunikation

4.1 Ved at afgive en ordre hos Omlet indvilliger du i, at vi må kontakte dig i forbindelse med behandling og gennemførelse af din ordre. Dette indebærer også opfølgningskommunikation, der kan hjælpe os med at vurdere vores præstation.

4.2 Telefonopkald kan blive optaget og anvendt til træning, kvalitetsundersøgelser og andre formål tilladt under lovgivningen om telekommunikation.

4.3 E-mail kommunikation sendes fra e-mail adresser under domænerne omlet.dk eller omlet.co.uk. Det er dit ansvar at sørge for, at disse meddelelser tillades igennem dine egne eller din e-mailudbyders filtre, så de kan leveres normalt.

5 Rådighed og specifikationer

5.1 Alle varer annonceret på hjemmesiden afhænger af, hvad vi har til rådighed på lageret. I tilfælde af at vi ikke er i stand til at levere de bestilte varer, informerer vi dig hurtigst muligt.

5.2 I tilfælde af at varerne kun er midlertidigt udsolgt, afsender vi din ordre, så snart vi kan.

5.3 Hos Omlet gør vi alt hvad vi kan indenfor rimelighedens grænser, for at sikre at information om varernes rådighed vises korrekt på hjemmesiden, men lagerantal bør altid kun anses som et skøn.

5.4 Hvis varerne af en eller anden grund ikke er til rådighed, kan vi foreslå at sende dig en erstatning i form af en anden vare af samme kvalitet og til samme pris. Hvis de bestilte varer ikke findes, og du ikke er tilfreds med en foreslået erstatning, anmoder vi om, at du returnerer varerne til os på vores bekostning. Hvis du allerede har betalt for erstatningen eller en vare, som ikke er til rådighed, bliver betalingen naturligvis refunderet.

5.5 Produktspecifikationer kan ændre sig. I et sådan tilfælde vil vi altid forsøge at forsyne dig med et produkt af tilsvarende eller bedre specifikationer til samme eller lavere pris. Hvis du ikke accepterer erstatningen, kan du returnere varen til os på vores bekostning og blive refunderet.

5.6 Hvis du bestiller medicin, rengøringsmidler, sundhedsprodukter til kæledyr eller andre produkter, hvor designet på beholderen eller indpakningen ikke har nogen indflydelse på produktets funktionalitet, eller hvis leverandøren ændrer det udvendige design på indpakningen, forbeholder vi os retten til at levere det samme produkt i en alternativ indpakning.

5.7 Alle størrelser, farver og mål vist på vores hjemmeside er omtrentlige.

6 Told, afgifter og skat

6.1 Priserne på hjemmesiden er inklusiv moms, med mindre andet er udtrykkeligt angivet. Du kan anmode om at modtage en faktura, der viser prisens opdeling.

6.2 Anmoder du om at få din ordre leveret til en adresse udenfor den europæiske union, bliver der kun opkrævet moms, hvis det kræves under den pågældende handelsaftale.

6.3 Hvis varerne leveres til en adresse indenfor EU for derefter at blive sendt videre til en adresse udenfor den europæiske union, vil der blive opkrævet moms, som du senere selv kan kræve tilbage direkte hos det relevante skattevæsen, alt efter hvad mulighederne er indenfor lovgivningen.

6.4 Du er ansvarlig for toldafgifter eller andre afgifter, der tilføjes efter, at varerne er afsendt fra vores eller vores samarbejdspartneres lokaler.

7 Betaling

7.1 De bestilte varer skal betales i fuld enten med kreditkort, betalingskort, via PayPal eller via bankoverførsel forud for levering. Ved betaling via bankoverførsel eller PayPal er du ikke omfattet af indsigelsesordningen. Du kan læse mere om betaling med PayPal på PayPals hjemmeside. Vi accepterer ikke check, udover ved særlige aftaler.

7.2 Alle priser er i danske kroner (DKK), med mindre andet er udtrykkeligt angivet. Der tages ikke gebyrer når du betaler med kort, og pengene hæves først, når varen afsendes.

7.3 Det er dit ansvar at sikre, at midlerne er disponible via din valgte betalingsmetode. Hvis vi forsøger at trække betalingen og midlerne ikke er disponible, kan din ordre blive forsinket, og du kan komme til at stå til ansvar for omkostninger påløbet af den grund.

8 Levering

8.1 Alle ordre leveres normalt enten med DPD eller almindelig post. Leveringsprisen afhænger af hvor mange pakker din ordre består af. Prisen udregnes ved checkout og vil være 150kr./pakke.

8.2 Selvom vi bestræber os på at honorere dit valg af kurer, forbeholder vi os retten til på et hvilket som helst tidspunkt at kunne vælge eller ændre kureren, der leverer din ordre.

8.3 Vi vil forsøge at underrette dig på e-mail, når dine varer er sendt af sted. Derudover kan vores kurer finde på at sende dig en e-mail eller sms for at underrette dig om, at de har til hensigt at levere din pakke.

8.4 Omlet kan ikke stå til ansvar for et anslået leveringstidspunkt, som vores kurer sender direkte til dig.

8.5 Vores kurerer gør enhver rimelig indsats for at levere din ordre.

8.6 Hvis du har grund til at tro, at der er begrænset eller besværlig adgang ved leveringsadressen, er dit ansvar at informere os om dette, når du afgiver din ordre.

8.7 Varer leveres normalt indenfor 30 dage efter, at vi har modtaget din ordre. Vi kontakter dig via e-mail, hvis det ser ud til, at levering af din ordre forsinkes udover denne periode, og du får mulighed for at annullere din ordre.

8.8 Hvis du anmoder om, at ordren efterlades ved leveringsadressen uden underskrift for modtagelse, anses du for at tage fysisk besiddelse af varerne i det øjeblik, de ikke længere er i kurerens besiddelse.

8.9 Alle leveringsudgifter vist på vores hjemmeside eller nævnt i kommunikation mellem dig og Omlet inden du afgiver din bestilling bør kun anses som et skøn.

8.10 I tilfælde af at vi pådrager ekstra udgifter på leveringen, fordi du har givet os ufuldstændige eller misvisende oplysninger, forbeholder vi os retten til når som helst at kræve disse omkostninger tilbage fra dig.

9 Fortrydelsesret

9.1 Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

9.2 Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

9.3 Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan ringe til os, sende en mail til hallo@omlet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst på siden.

9.4 Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

9.5 Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

9.6 Følgende aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, samt levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

9.7 Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

9.8 Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

9.9 Udvalgte Omlet produkter har en begrænset 30 dages returretsgaranti. For at returnere varerne under denne garanti, skal de være i god handelskvalitet og returneres i deres oprindelige indpakning eller noget tilsvarende.

10 Returnering

10.1 Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, vil Omlet enten forsyne dig med en postmærket returneringsetiket til pakken eller arrangere afhentning af varerne med kurer. Hvis du vælger selv at arrangere en kurer, er dette på eget ansvar samt på egen bekostning.

10.2 Der er ingen omkostninger for dig, når vi arrangerer returneringen.

10.3 Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

10.4 Dit ordrenummer skal markeres tydeligt på alle pakker, der returneres til os. Desuden skal hver pakke indeholde et stykke papir, der tydeligt angiver dit navn, dit telefonnummer og dit ordrenummer. Hvis du returnerer varer til os uden at give rimelig information til, at vi kan identificere dem som dine, er dette på eget ansvar.

10.5 Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

10.6 Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

10.7 Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

10.8 Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

10.9 Det er dit ansvar at få bevis på forsendelsen eller en kvittering for afhentning. Vi kan ikke påtage os noget ansvar, hvis der opstår nogen form for konflikt i forhold til, om den udpegede kurer har hentet pakken eller ej, og du desuden ikke er i stand til at bevise, at den er blevet hentet eller afsendt.

11 Reklamationsret

11.1 Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

11.2 Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

11.3 Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

11.4 Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

11.5 Er reklamationen berettiget, arrangerer vi enten afhentning af varen eller forsyner dig med en postmærket returneringsetiket, så der ikke er nogen fragtomkostninger for dig.

11.6 Hvis du efter ovennævnte tidsperiode mener, at varen ikke er af passende kvalitet og/eller ikke har holdt i en rimelig periode, og vi desuden er sikre på, at varen er blevet brugt og vedligeholdt ordentligt, vil vi forsøge at reparere eller erstatte varen for dig. Hvis dette ikke er muligt, vil vi muligvis kunne refundere produktet delvist.

12 Persondata politik

12.1 Vi gør enhver rimelig indsats for at holde dine personlige oplysninger, oplysninger angående din ordre, dine betalingsoplysninger og alle andre informationer vi har om dig sikre.

12.2 Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

12.3 Vi registrerer og videregiver disse oplysninger til DPD, så de kan levere din ordre.

12.4 Personoplysningerne registreres hos Omlet Ltd. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på www.omlet.dk er (titel/navn/juridisk navn).

12.5 Som registreret hos Omlet Ltd., har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: hallo@omlet.dk.

12.6 Når du opretter en konto hos Omlet, kan vi oprette en adgangskode for dig, eller du vil muligvis blive bedt om selv at oprette en ny adgangskode. Hvis du bliver bedt om at oprette et nyt kodeord, skal du ikke anvende dette kodeord til noget andet formål. Det er dit ansvar at holde din adgangskode og anden information hemmelig. Omlet kan ikke stå til ansvar for nogen ulejlighed eller noget tab, der forekommer som følge af, at du ikke har beskyttet dine oplysninger, din adgangskode eller en anden Omlet konto tilstrækkeligt.

13 Omlet konkurrencer på de sociale medier

13.1 Ingen af Omlets konkurrencer eller kampagner er på nogen måde sponsoreret, støttet eller administreret af eller knyttet til Facebook, Twitter eller Instagram.

13.2 Deltagelse i konkurrencen er tilladt for indbyggere i Danmark på 18 år og ældre.

13.3 Det er ikke nødvendigt at købe at Omlet produkt for at deltage. Et sådan køb vil heller ikke forbedre deltagerens chancer for at vinde.

13.4 Hver person kan kun deltage én gang.

13.5 Omlets ansatte og deres nærmeste familiemedlemmer må ikke deltage i konkurrencen. Ansatte hos Omlets samarbejdspartnere, der kan være med til at promovere konkurrencen, må ligeledes ikke deltage i konkurrencen.

13.6 Alle deltagere skal synes godt om Omlets side på de sociale medier, hvor konkurrencen køres. Andre betingelser for deltagelse fremsættes i konkurrencedetaljerne på vores side.

13.7 Præmien og konkurrencens sluttidspunkt er som fremsat i konkurrencedetaljerne på vores side.

13.8 Vindere bliver tilfældigt udvalgt ud fra alle de deltagere, der har fulgt konkurrencens betingelser. Vores beslutninger i alt hvad der har med konkurrencen at gøre er endegyldige, og vi indgår ikke i nogen drøftelse af disse.

13.9 Vinderen får besked privat indenfor 7 dage efter konkurrencens afslutning. Hvis vinderen ikke svarer Omlet og gør krav på deres gevinst indenfor 7 dage efter at have modtaget beskeden, forbeholder vi os retten til at trække præmien tilbage og vælge en alternativ vinder at give præmien til.

13.10 Præmien kan ikke videregives og har ingen kontant værdi.

13.11 Ved at deltage i konkurrencen accepterer deltageren, at de er bundet af disse vilkår og betingelser.

13.12 Alle deltagere accepterer anvendelse af deres bruger-genererede indhold (fx billeder) indsendt i forbindelse med konkurrencen til fremtidige marketing formål.

13.13 Vinderen accepterer anvendelse af deres navn samt andre anmodninger fra Omlet indenfor rimelighedens grænser til reklamation efter konkurrencen.

13.14 Omlet forbeholder sig retten til at trække konkurrencen tilbage til enhver tid. Omlet kan til enhver tid ændre en konkurrence, konkurrenceoplysningerne eller disse vilkår og betingelser uden forudgående varsel. Alle ændringer bliver offentliggjort enten i selve konkurrenceoplysningerne eller i disse vilkår og betingelser.

14 Klager

14.1 Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Omlets kundeservice på tlf. 89 87 06 83 eller på e-mail til hallo@omlet.dk.

14.2 Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

14.3 Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

15 Bemærk

15.1 Disse handelsbetingelser skal udgøre hele aftalen imellem parterne, bortset fra sager der dækkes af de særskilte aftaler "Betingelser for kursus markedsplads" (https://www.omlet.dk/misc/site_policies/marketplace_usage_agreement/) og/eller "Omlet kampagnebetingelser" (https://www.omlet.dk/misc/site_policies/promotion_tac/). Ingen variation af disse betingelser er gældende, med mindre de er på skrift og underskrevet af Omlet.



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19.01.2018


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Omlet Ltd
Tuthill Park
Wardington
Banbury
Oxfordshire
OX17 1RR
Storbritannien

E-mail: info@omlet.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:______________________________________________
Bestilt den: ______________________ Modtaget den: ___________________
Forbrugerens navn: _______________________________________________
Forbrugerens adresse: ____________________________________________
Forbrugerens underskrift: ______________________ Dato: _______________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)