Handelsbetingelser


Disse betingelser er gældende for al handel med Omlet. Læs dem venligst grundigt igennem inden du gennemfører din ordre og udskriv en kopi til fremtidig reference. Vær opmærksom på at, i handelsbetingelserne henviser "du", "din", "dine", "dig" og "dig selv" til enhver person, der bestiller varer fra hjemmesiden, og "vi", "os" og "vores" henviser til Omlet.

Ingen af betingelserne her påvirker din eksisterende reklamationsret i overensstemmelse med købeloven.

1 Varsel om ændringer

1.1 Fra tid til anden kan der, uden varsel, forekomme ændringer i handelsbetingelserne. Alle sådanne ændringer vil være gældende for efterfølgende ordrer.

2 Ordrer

2.1 For at bestille en vare skal du enten:

  • Følge fremgangsmåden angivet på Omlets hjemmeside.
  • Tale med en af Omlets medarbejdere ved at ringe til os på nedenstående telefonnummer.
  • Bestille din vare hos en tredjepartsleverandør.

2.2 Enhver ordre er et tilbud fra dig om at købe en vare eller en tjeneste underlagt disse betingelser.

2.3 Ved at afgive en ordre hos Omlet forpligtiger du dig til at betale den fulde pris for den bestilte vare eller tjeneste, så snart ordren er indsendt.

2.4 Alle priser er i danske kroner (DKK), med mindre andet er udtrykkeligt angivet.

2.5 Det er dit ansvar at sørge for, at alle de informationer, du giver Omlet, er sande og nøjagtige. Det indebærer også de informationer gemt i vores system som anvendes i gennemførelsen af din ordre. Du kan opdatere dine informationer ved at logge ind på din konto. Omlet er ikke ansvarlig for noget tab eller nogen ulejlighed forårsaget direkte eller indirekte af forkert information, som du har givet os.

2.6 Hvis du anvender PayPal som betalingsform, skal du sørge for, at al information på din PayPal konto er korrekt og nøjagtig, da denne information kan blive anvendt under behandling og levering af din ordre. Hvis du betaler via PayPal Checkout, accepterer du samtidig, at vi må levere din ordre til den modtagelsesadresse, du har angivet under Paypal Checkout.

2.7 Når din bestilling er indsendt på vores hjemmeside, vil du se en ordreoversigt. Denne betyder ikke, at ordren er blevet accepteret.

2.8 Når du afgiver en ordre hos Omlet, skal du forsyne os med et fungerende telefonnummer, så vi kan kontakte dig, hvis der er problemer med din ordre.

2.9 Hvis du forsyner os med en e-mail adresse, når du gennemfører din ordre hos Omlet, bør du modtage en automatiseret ordrebekræftelse på e-mail. Denne bekræftelse betyder ikke, at ordren er blevet accepteret.

2.10 Hvis du modtager en faktura eller proforma faktura fra Omlet, betyder dette ikke at ordren er blevet accepteret.

2.11 Din ordre bliver først accepteret på det tidspunkt, hvor ordren afsendes fra vores lokaler eller en tredjepartileverandørs lokaler, eller ved begyndelsen af en bestilt tjeneste.

2.12 Vi forbeholder os retten til at afvise eller annullere enhver ordre på et hvilket som helst tidspunkt inden levering, uden at begrunde. Hvis du allerede har betalt for ordren inden da, refunderer vi din betaling til dig så hurtigt som muligt.

2.13 Alle varer forbliver Omlets ejendom indtil ordren er accepteret, og vi har modtaget fuld betaling for alle dele af din ordre, inklusiv leveringsudgifter og tillægsgebyrer.

2.14 Varerne er dit ansvar fra det øjeblik, hvor du eller din udnævnte repræsentant (inklusiv tredjeparts kurerer arrangeret af dig selv) kommer i fysisk besiddelse af varerne.

2.15 Vi står ikke til ansvar for forsømmelse, uagtsomhed eller dårlig behandling af varer på vegne af vores opfyldelsespartnere eller kurerer.

3 Kommunikation

3.1 Ved at afgive en ordre hos Omlet indvilliger du i, at vi må kontakte dig i forbindelse med behandling og gennemførelse af din ordre, dette indebærer også opfølgningskommunikation, der kan hjælpe os med at vurdere vores præstation. Det indebærer ikke markedsføringskommunikation, som du til enhver tid kan frasige dig.

3.2 Telefonopkald kan blive optaget og brugt til træning, kvalitetsundersøgelser og andre formål tilladt under lovgivningen indenfor telekommunikation.

3.3 E-mail kommunikation sendes fra e-mail adresser under domænerne omlet.dk eller omlet.co.uk. Det er dit ansvar at sørge for, at disse beskeder tillades igennem dine egne eller din e-mailudbyders filtre, så de kan leveres normalt.

4 Rådighed og specifikationer

4.1 Alle varer annonceret afhænger af, hvad vi har til rådighed på lageret. I tilfælde af at vi ikke er i stand til at levere de bestilte varer, informerer vi dig så hurtigt som muligt.

4.2 Hvis varerne kun er midlertidigt udsolgt, afsender vi din ordre, så snart vi kan.

4.3 Hos Omlet gør vi alt, hvad vi kan indenfor rimelighedens grænser for at sikre, at varernes tilgængelighed vises korrekt på hjemmesiden, men lagerantal bør altid kun anses som et skøn.

4.4 Hvis varerne af en eller anden grund er utilgængelige, kan vi foreslå at sende dig en erstatning i form af en anden vare af samme kvalitet og til samme pris. Hvis de bestilte varer ikke findes og du ikke er tilfreds med en foreslået erstatning, anmoder vi om, at du returnerer varerne til os på vores bekostning. Hvis du allerede har betalt for erstatningen eller en vare, som ikke er til rådighed, bliver betalingen naturligvis refunderet.

4.5 Produkt specifikationer kan ændre sig. I et sådan tilfælde vil vi altid forsøge at forsyne dig med et produkt af tilsvarende eller bedre specifikationer til samme eller lavere pris. Hvis du ikke accepterer erstatningen, kan du returnere varen til os på vores bekostning og blive refunderet.

4.6 Hvis du bestiller medicin, rengøringsmidler, generelle sundhedsprodukter til kæledyr eller andre produkter hvor designet på beholderen eller indpakningen ikke har nogen indflydelse på produktets funktionalitet, eller hvis leverandøren ændrer det udvendige design på indpakningen, forbeholder vi os retten til at levere det samme produkt i en alternativ indpakning.

5 Farver, størrelser og mål

5.1 Alle størrelser, farver og mål vist på vores hjemmeside er omtrentlige.

5.2 Vi kan ikke holdes ansvarlige for, hvis udseendet eller oplevelsen af et produkt vist på vores hjemmeside afviger fra, hvad du har i sinde, når produktet ses på din computer, tablet, mobil eller anden enhed.

6 Levering

6.1 Selvom vi bestræber os på at ære dit valg af kurer, forbeholder vi os retten til på et hvilket som helst tidspunkt at kunne vælge eller erstatte kureren, der leverer din bestilling.

6.2 En given leveringsdato skal kun ses som et skøn. Vi kan ikke garantere for nogen specifik leveringsdato, og vi påtager os ikke ansvaret for nogen omkostning eller ulejlighed for dig, hvis din ordre ankommer før eller efter den angivne dato.

6.3 Vi forsøger at underrette dig på e-mail, når dine varer er sendt af sted. Derudover kan vores kurer finde på at sende dig en e-mail eller sms for at underrette dig om, at de har til hensigt at levere din pakke.

6.4 Omlet kan ikke stå til ansvar for et anslået leveringstidspunkt, som vores kurer sender direkte til dig.

6.5 Vores kurerer gør enhver rimelig indsats for at levere din ordre.

6.6 Hvis du har nogen grund til at tro, at der er begrænset eller besværlig adgang ved leveringsadressen, er dit ansvar at informere os om dette, når du afgiver din ordre.

6.7 Det er dit ansvar at sørge for, at der er nogen til stede ved leveringsadressen til at tage imod varerne. Vi kan ikke påtage os ansvaret for omkostninger eller ulejligheder forårsaget, hvis der ikke er nogen til stede ved leveringsadressen, når vores udnævnte leveringsservice forsøger at levere din ordre. I tilfælde af at vores kurer ikke er i stand til at levere dine varer, fordi du ikke er til stede, kan du være ansvarlig for eventuelt yderligere leveringsudgifter.

6.8 Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende levering af varer eller tjenester, hvis dette er delvist eller fuldstændig forårsaget af omstændigheder, som er uden for vores kontrol.

6.9 Hvis du anmoder om, at ordren efterlades ved leveringsadressen uden underskrift for modtagelse, gøres dette kun efter kurerens eget skøn, og det kan derfor ikke garanteres.

6.10 Hvis du anmoder om, at ordren efterlades ved leveringsadressen uden underskrift for modtagelse, anses du for at tage fysisk besiddelse af varerne i det øjeblik, de ikke længere er i kurerens besiddelse.

6.11 Alle leveringsudgifter vist på vores hjemmeside eller nævnt i kommunikation mellem dig og Omlet inden ordren accepteres bør kun anses som et skøn.

6.12 I tilfælde af at vi pådrager ekstra udgifter på levering, fordi du har givet os ufuldstændige eller misvisende information, forbeholder vi os retten til når som helst at kræve omkostningerne tilbage fra dig.

6.13 Varer leveres normalt indenfor 30 dage efter, at vi har accepteret din ordre. Vi kontakter dig via e-mail, hvis det ser ud til, at din varelevering forsinkes udover denne periode, og du får mulighed for at afbestille din ordre.

7 Porto og pakning

7.1 Med mindre andet er udtrykkeligt angivet, bliver porto og pakning tilføjet oveni prisen på selve varerne og varierer afhængigt af leveringsadresse, vægt og størrelse på de bestilte varer samt den foretrukne leveringsmetode.

8 Betaling

8.1 De bestilte varer skal betales i fuld enten med kreditkort, betalingskort, dankort, via PayPal eller bankoverførsel forud for levering. Vi accepterer ikke check, udover ved særlige aftaler. Alle priser er i danske kroner (DKK), med mindre andet er udtrykkeligt angivet.

8.2 Hvis du forsyner os med detaljer for kreditkort eller betalingskort, debiterer vi dit kort forud for ordreforsendelsen. Vi forbeholder os retten til at trække betalingen når som helst, fra det tidspunkt du tilbyder at købe en vare eller tjeneste af Omlet.

8.3 Det er dit ansvar at sikre, at midlerne er disponible via din valgte betalingsmetode. Hvis vi forsøger at trække betalingen og midlerne ikke er disponible, kan din ordre blive forsinket og du kan stå til ansvar for omkostninger påløbet af den grund.

8.4 Vi kan ikke stå til ansvar for omkostninger eller ulejligheder, du bliver udsat for, hvis det viser sig, når vi trækker betalingen eller forsøger at trække betalingen via din valgte metode, at midlerne ikke er til rådighed.

9 Told, afgift og skat

9.1 Priserne på hjemmesiden er inklusiv moms, med mindre andet er udtrykkeligt angivet. Du kan anmode om at modtage en faktura, der viser prisens opdeling.

9.2 Hvis du anmoder om at få din ordre leveret til en adresse udenfor den europæiske union, vil der kun blive opkrævet moms, hvis det kræves af den pågældende handelsaftale.

9.3 Hvis varerne leveres til en adresse indenfor EU for derefter at blive sendt videre til en adresse udenfor den europæiske union, bliver der opkrævet moms, som du senere selv kan kræve tilbage direkte hos skattevæsenet.

9.4 Du er alene ansvarlig for toldafgifter, skatter eller andre afgifter, der tilføjes, efter varerne er afsendt fra vores eller vores samarbejdspartneres lokaliteter.

10 Priser

10.1 Selvom vi altid gør enhver rimelig indsats for at sørge for, at priserne på vores hjemmeside og reklamemateriale er nøjagtige, tager vi forbehold for fejl og mangler.

10.2 Hvis en vare ved en fejl er anført til en lavere pris, og du bestiller produktet, kontakter vi dig så hurtigt som muligt, så du enten kan acceptere den korrekte pris eller annullere din ordre. Hvis det ikke er muligt for os at komme i kontakt med dig, annullerer vi din ordre. Hvis du vælger at annullere din ordre, bliver din betaling naturligvis refunderet.

11 Din fortrydelsesret

11.1 I overensstemmelse med forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelse af varen, forudsat at varen er ubrugt og i god stand.

11.2 Hvis du vælger at fortryde dit køb, skal du i overensstemmelse med vores returneringspolitik herunder (”Returnering”) returnere alle de varer, du har modtaget.

11.3 Hvis du returnerer en vare på basis af denne bestemmelse, og vi opdager, at varen har været anvendt, kan vi vælge at tage et fradrag ud af din refundering.

11.4 Vær opmærksom på at letfordærvelige fødevarer (inklusiv foder eller godbidder til dyr) er specifikt undtaget fra denne bestemmelse, bortset fra i tilfælde af defekte eller beskadigede varer, som beskrevet nedenfor.

12 Annullering af ordrer

12.1 Hvis du ønsker at annullere en ordre, skal du underrette os om dette så hurtigt som muligt via e-mail eller post.

12.2 Hvis din ordre allerede er videregivet til vores lager eller et tredjeparti, er vi nogle gange ude af stand til at afholde det fra at blive afsendt. I det tilfælde vil du modtage din ordre, og du bør derfor arrangere at returnere den ifølge returneringspolitikken herunder (”Returnering”).

13 Defekte eller beskadigede varer

13.1 Hvis det viser sig ved levering, at varerne er defekte eller beskadigede, ikke er som i beskrivelsen eller ikke er af tilfredsstillende kvalitet, så kontakt venligst Omlet med det samme.

13.2 Vi vil altid foretrække at samarbejde med vores kunder for at løse eventuelle problemer med en ordre for eksempel ved at reparere eller erstatte produkterne, hvis du ønsker, kan du dog indenfor de første 30 dage efter levering anmode om at blive fuldt refunderet for et defekt eller beskadiget produkt i stedet.

13.3 Indenfor de første 6 måneder efter levering gør vi enhver rimelig indsats for at reparere eller erstatte et defekt eller beskadiget produkt. Hvis dette ikke er muligt, kan du anmode om at blive fuldt refunderet.

13.4 Hvis du efter ovennævnte tidsperiode mener, at varen ikke er af passende kvalitet og/eller ikke har holdt i en rimelig periode, og vi desuden er sikre på, at varen er blevet brugt og vedligeholdt ordentligt, vil vi forsøge at reparere eller erstatte varen for dig. Hvis dette ikke er muligt, vil vi muligvis kunne refundere produktet delvist.

13.5 Alle defekte eller beskadigede varer skal returneres ifølge vores returneringsprocedure herunder.

13.6 Hvis vores produkter placeres i direkte sollys i længere perioder, kan farverne begynde at falme. Dette er en naturlig proces og indikerer ikke nogen produktfejl.

13.7 Produkter skal samles og anvendes som beskrevet i de medsendte brugsanvisninger.

13.8 Omlet er ikke ansvarlig for skader forårsaget af upassende anvendelse eller samling/montering af produkterne.

14 Returnering

14.1 Inden du returnerer varer til Omlet, skal du have en returneringsgodkendelse fra os ved at kontakte os enten på telefon, via e-mail på info@omlet.dk eller ved at skrive til os på adressen nedenfor.

14.2 Enhver returneret vare skal være i en rimelig tilstand.

14.3 Når du har fået godkendelse til at returnere din ordre, skal du sørge for, at alle de varer/dele, der skal returneres, bliver pakket godt og sikkert enten i deres oprindelige indpakning eller noget tilsvarende. Omlet kan ikke stå til ansvar for skade, tab eller omkostninger påløbet på grund af utilstrækkelig indpakning.

14.4 Du skal markere dit ordrenummer tydeligt på alle pakker, der returneres til os. Desuden skal hver eneste pakke indeholde et stykke papir, der tydeligt angiver dit navn, dit telefonnummer og dit ordrenummer. Det er fuldstændig på eget ansvar, hvis du returnerer varer til os uden at give rimelig information til, at vi kan identificere dig. Vi står ikke til ansvar for, hvis din forsendelse ikke kan lokaliseres.

14.5 Ved returneringsgodkendelse vil Omlet enten forsyne dig med en postmærket returneringsetiket til pakken eller arrangere afhentning af varerne med kurer. Hvis du vælger selv at arrangere en kurer, er dette helt på eget ansvar samt på egen bekostning.

14.6 I tilfælde af returnering er det dit eget ansvar at få bevis på forsendelsen eller en afhentningskvittering. Vi kan ikke påtage os noget ansvar, hvis der opstår nogen form for konflikt angående, hvad enten den udpegede kurer har hentet pakken eller ej, og du ikke er i stand til at bevise, at den er blevet hentet eller afsendt.

14.7 Vi bestræber os på at refundere din ordre indenfor 7 arbejdsdage efter, at Omlet har modtaget varerne, men i alle tilfælde vil dette ske indenfor 14 arbejdsdage.

14.8 Udvalgte Omlet produkter har en begrænset 30 dages returretsgaranti. For at returnere varerne under denne garanti, skal de være i god handelskvalitet og returneres i deres oprindelige indpakning eller noget tilsvarende.

15 Privatliv

15.1 Vi gør enhver rimelig indsats for at holde dine personlige detaljer, detaljerne angående din ordre, dine betalingsdetaljer og al anden information, vi har om dig sikker.

15.2 Når du opretter en konto, kan vi oprette et kodeord for dig, eller du vil muligvis blive bedt om at oprette et nyt kodeord. Hvis du bliver bedt om at oprette et nyt kodeord, skal du ikke anvende dette kodeord til noget andet formål. Det er dit eget ansvar at holde dit kodeord og anden information hemmelig. Omlet kan ikke stå til ansvar for nogen ulejlighed eller noget tab, der forekommer som følge af, at du ikke har beskyttet dine detaljer, dit kodeord eller en anden Omlet konto tilstrækkeligt.

16 Vores detaljer

16.1 Vores adresse:

Omlet Ltd
Tuthill Park
Wardington
Banbury
Oxfordshire
OX17 1RR
Storbritannien

16.2 Vores e-mail adresse:

info@omlet.dk

16.3 Vores telefonnummer:

89 87 06 83

17 Klager

17.1 Hvis du har en klage, så kontakt os venligst via en af de ovenstående kontaktmuligheder.

18 Bemærk

18.1 Disse handelsbetingelser skal udgøre hele aftalen imellem parterne, bortset fra sager der dækkes af de særskilte aftaler "Betingelser for kursus markedsplads" (https://www.omlet.dk/misc/site_policies/marketplace_usage_agreement/) og "Omlet kampagnebetingelser" (https://www.omlet.dk/misc/site_policies/promotion_tac/). Ingen variation af disse betingelser er gældende, med mindre de er på skrift og underskrevet af Omlet.